dag 31 tot dag 41 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van saskia putters - WaarBenJij.nu dag 31 tot dag 41 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van saskia putters - WaarBenJij.nu

dag 31 tot dag 41

Blijf op de hoogte en volg saskia

23 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

bon tardi lieve mensen,

Dat is even weer een tijdje geleden dat ik hier iets heb op gezet. Maar niet getreurd ik hou alles nog bij. En zal jullie nu een lekker lang verhaal voor jullie maken dan zijn jullie ook weer even zoet.

Afgelopen week heb ik weer een studentenleven 3.0 beleefd. Van uitgaan tot met zn allen koken tot drankjes doen tot spelletjes leuke dingen tot minder leuke dingen. De tweede dag in het studentenhuis, de donderdag heb ik niet veel gedaan. Beetje huisgenootjes leren kennen en kijken hoe ik hier mn plekje kan gaan vinden. Gelukkig zijn ze allemaal lief en open en aardig dus dat zit wel goed. Met twee huisgenootjes ben ik een drankje gaan zijn bij scuba lodge. Ergens achterin met uitzicht op de zee hebben we daar lekker van een drankje en uitzicht genoten en gekletst.( Ondertussen jeukend aan mijn benen die onder de muggenbulten zitten.. ) Toen vrijdag was er een groter feestje. Genaamd nachtwerk wat ook in nederland volgens mij een leuk feest is. In de ene zaal techno in de andere wat meer swingende muziek. Daar was ik vooral met mn huisgenootjes. En ook leuk de mensen van het andere studentenhuis kwam ik tegen. Geslaagd feestje was het zeker, tot laat in de nacht gedanst en gelachen. De volgende ochtend met iets meer moeite opgestaan maar dat is minder erg hier in curacao aangezien je dat lekker uit kan brakken op het strand. Dat zijn we uiteraard dan ook zeker gaan doen. Heerlijk middagje op het strand met paar huisgenootjes, veel gezommen en beetje geslapen in de zon. En dan nu is het Zaterdag. En op Zaterdagen is het een groot feest hier. Happy hour!! Van uurtje of 5 tot half 7 kan je goedkoper drankjes bestellen, met de ondergaande zon op de voorgrond en muziek op de achtergrond is dit een heerlijk moment om even te genieten en te beseffen hoe mooi het is hier. Wanneer het weer donker is wordt er weer lekker gedanst. Het voordeel aan zo'n vroege happy hour is, is dat je denkt dat het 4 uur in de nacht is maar wanneer je dan op de klok kijkt is het pas half 9 in de avond. Dus rond een uurtje of 11/12 uur heb je het ook wel weer gezien en kan je lekker je bed in duiken en de volgende ochtend soort van uitgerust wakker worden.
Nou de volgende dag (zondag) hebben we wat nuttigs gedaan. Zijn we met bijna alle huisgenootjes op stap gegaan. Naar St Boca. Wat is het hier mooi zeg! Stukje lopen naar rotsen met water wat er ruw tegen aankomt of water dat er in loop. Water dat er van de rotsen af loopt. Heel mooi! Foto's staan hieronder straks!
Na veel rondgelopen te hebben, foto's gemaakt zijn we met de auto weer terug gereden naar huis en door gegaan naar een andere happy hour. Waar we het dit keer rustig aan hebben gedaan en het gelaten hebben bij een paar drankjes ipv een paar meer drankjes. Hierna lekker in bed gedoken en op naar de volgende dag. Nu heb ik minder last van heimwee dan eerst. Veel bezig zijn en dingen doen helpt goed. En met deze mensen om me heen maakt het ook een stuk leuker.
Maandag ben ik met een huisgenootje naar punda gereden. Dat zit bij willemstad. Hier heb je veel kraampjes en daar zijn we lekker langs gaan lopen. Daar kwamen we ook een meneer tegen met heel veel rasta haren op zijn gitaartje die er elke dag zit. Hij vertelde ons een verhaal over de muur die we aan de overkant van het water konden zien. Daar zouden we een baby hoofdje in moeten zien, micheal jackson, een hoofd met een afro en IT. Ik zag het allemaal niet zo, maar leuk voor hem dat hij zulke mooie verbeeldingen heeft.. haha ik moest er wel om lachen. hij zit er natuurlijk elke dag. Na rondgelopen te hebben lekker naar huis gegaan, gekookt, filmpje gekeken en geslapen.
Dinsdag en woensdag heb ik het al helemaal rustig aan gedaan. Boodschapjes gedaan en even nog naar punda gegaan en verder niks. Zulke dagen zijn ook wel eens lekker.
Nou en toen was het alweer donderdag. En jaja!! Ik heb de berg beklommen!!! Samen met tim zijn we naar die top gegaan. Na bloed zweet en tranen, tussenstops, 4 liter water, waren we eindelijk daar boven. Maar wat een beloning krijg je dan als je daar staat zeg. Wat een uitzicht! En ook nog een extraatje, wanneer je helemaal ergens bovenop gaat staan dan heb je heel veel wind wat je krijgt dus afkoeling heb je dan ook gelijk! En dan moet je nog terug.. Maar dat ging ook soepel. Naja iets minder soepel, twee keer de verkeerde kant op gelopen waarbij we of bij een dood lopend stukje kwamen of ineens liepen door allemaal takken en bosjes dat we dachten nouuu dit klopt niet laten we maar weer een stukje terug lopen. Daarna naar een strandje gegaan, afgekoeld in de zee en nog even wat gegeten. Voor het donker ben ik maar weer naar huis gereden, aangezien tim aan de andere kant van het eiland zit en het wel even rijden was dus. Eenmaal thuis aangekomen even alles af gedoucht en een drankje gedaan met paar huisgenootjes aan het strand. Toen na een productief dagje lekker m'n bedje in gedoken. En toen was het alweer weekend. De vrijdag was weer aangebroken. Met drie huisgenootjes zijn we naar kokomo strand gegaan en aangezien een ander huisgenootje daar werkt en wij helpen promoten met een feest die aankomende zaterdag is, kregen we een gratis cocktail. Die er heel chemisch groen uitzag maar wel te drinken was. Hierna weer lekker naar huis gereden en naar een volgend happy hour gegaan. Bij Wet en Wild.Dat is ook een strandtent waar elke vrijdag en zondag een happy hour is. Wat een avond was dit. Heerlijk gedanst, gelachen, dan was je elkaar weer kwijt en vond je elkaar toch weer terug. Ja Genoten heb ik zeker! Zaterdag ben ik met vier andere huisgenoten naar het verlaten resort gegaan. Ik was er al eerder geweest, maar vond het gezellig om mee te gaan. Weer bij een mooi uitkijk punt gestop en toen door gereden naar het verlaten resort. Daar nog op het strandje gelegen die er ook bij hoorde. Helaas was de zee vol met scherpe stenen dus we waren goed geschaafd erdoor. Hierna zijn we naar een hotel gereden waar je lekker kon lunchen. Nou en of dat het lekker was! met een zwembad naast je tafel, met hangmatten verderop (waar ik ook zeker even gebruik van heb gemaakt) en een uitzicht over het landschap hebben we daar wel even lekker kunnen zitten en genieten. Hierna naar huis gereden en jahoor weer klaar gemaakt voor een happy hour. Het is zaterdag, dusssss zanzi bar! Weer een gezellige avond mee gemaakt met z'n allen.
Toen was het alweer zondag en was deze week ook alweer voorbij. En ben ik nu nog maar precies 1 week af van mijn volgende avontuur. En dat ik dan op de helft van mijn reis zit en de volgende helft ga meemaken in het mooie Suriname. Zondag heb ik niet veel gedaan dan bijkomen van alle feestjes en gezelligheid. Met een huisgenootje lekker bij het zwembad gezeten en film gekeken.
En nu zit ik hier dan alweer de maandag. Ook nog bijna jarig, dat ga ik in ieder geval leuk vieren hier. Althans dat op de planning staat. Dinsdag avond met het andere studentenhuis afgesproken en woensdag met het studentenhuis waar ik nu zit ga. Voordat ik het weet is deze week ook alweer voorbij. Maaaar nu nog niet. Dus extra genieten van de laatste dagen dat ik hier zit. Denkend aan jullie, proostend op jullie.

Dikke vette kus vanuit hier!

  • 24 Mei 2016 - 18:21

    Frank:

    Hoi lieve dame in dat verre land.
    Leuk om weer het verslag te lezen van je avonturen. En wat een leuke foto's. Je laat ons daarmee mee genieten van je belevenissen. (en je maakt ons ook jaloers :-)
    Alvast vanuit het koude Amersfoort wensen wij je een leuke verjaardag. Als je weer in Nederland bent gaan wij dat nog eens over doen.
    Gefeliciteerd en een dikke zoen op beide wangen,

    Frank & Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

saskia

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 4692

Voorgaande reizen:

13 April 2016 - 29 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: