dag 8 en 9 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van saskia putters - WaarBenJij.nu dag 8 en 9 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van saskia putters - WaarBenJij.nu

dag 8 en 9

Blijf op de hoogte en volg saskia

21 April 2016 | Curaçao, Curaçao

bon dia lieve mensen!

Wat gaan de dagen snel.. lisette vertrekt alweer bijna naar huissie toe. Dinsdag zijn we naar karakter toe gereden waar tim werkt. Wat een eind rijden was dat! we proberen nu alles te vinden zonder onze telefoon erbij te gebruiken. Dat lukt aardig. Na wel een hele omweg hebben we karakter dan eindelijk gevonden en hebben we hier lekker wat gegeten. Alle vogeltjes kwamen om ons heen en lisette werd helemaal bang dus gingen we maar snel betalen. Nog even bij tim gezeteen toen ie ging lunchen en wat bijgeklets. Daarna zijn we verder gereden naar willemstad, andere kant van het eiland. Lisette kon dan eindelijk haar tiramisu gaan eten waar ze al de hele week naar uitkijkt! En ik een lekker vol bord ijs met chocoladesaus. Er was nog een mannetje met twee hele grote leguanen waarmee je op de foto kon, maar wel als je er 20 gulden voor betaalt. Toen kwamen we erachter dat we weinig geld bij ons hadden en konden we op t nippertje onze toetjes en drinken betalen, we hadden precies genoeg!
Snel naar huis gereden want lisette zou lekkere pasta gaan koken voor ons. Deze avond zijn we vroeg gaan slapen want de volgende ochtend moesten we vroeg op. half 6 in de ochtend!

Met de boot gingen we naar klein curacao! Zo vroeg in de ochtend dat we in de miezerende regen naar de boot toe reden, bang waren dat het zou gaan stormen en in gedachte zaten we dan daar midden op de zee in de boot. Wat uiteindelijk niet zo was gelukkig. De regen was gestopt toen we aankwamen, maar de zee was wel erg wild! We zaten eerst op het bovendek achterin, En jahoor natuurlijk moet ik degene zijn die daar beetj ziek en misselijk van werd. Snel met hulp naar beneden gekomen, aangezien je niet normaal kon lopen op die boot, zo veel ging die heen en weer. Kwamen we aan beneden en ging ik maar achterin de boot andersom zitten uitkijken op de zee en de horizon. Met m'n gedachtes heel ver weg heb ik deze heenreis overleefd zonder over te geven! whoehoee
Eindelijk kregen we ontbijt! Wat niet veel voorstelde maar wel goed naar binnen ging. Heel veel gesnorkeld in mooi blauw water op zoek naar schildpadden. Wat iedereen lukte om ze te vinden, lukte dat ons natuurlijk weer niet. Na twee pogingen gingen we maar rondlopen op het eiland zelf. Even de tourist uitgehangen en foto's gemaakt van een verlaten vuurtoren wat wel gaaf was om te zien! En een heel oud schip dat half op het eiland gestrand lag. Verder heel veel kleine schelpdiertjes en hagedissen en leguaantjes die rondliepen. Na de lunch (heerlijke spareribs en watermeloen, brood en salades) nog maar een poging gedaan voor die schildpadden waarvan er werd gezegd dat er heel veel zouden zijn. En jahoor!! daar zwom er eentje, een kleine. Missie geslaagd!!
Net voordat we zouden vertrekken toch nog eentje gevonden. Wij waren blij!! De terugreis op de boot verliep helemaal goed, geen een keer misselijk geworden en heerlijk uitgekeken op de zee in de hoop dat we nog dolfijnen zouden zien. Helaas niet gezien, maar dat maakte deze trip niet minder leuk, Een heerlijke dag op een heel wit strand met blauw water, veel gezommen en lekker gegeten, zijn we bij terugkomst nog doorgereden naar willemstad. Hier bij district 1850 onbeperkt pannenkoeken gegeten. hmmm dat ging er ook goed in!
Eenmaal thuis aangekomen kwamen we er toch achter dat ik best wel verbrand ben. Heel goed ingesmeerd met vanalles en maar lekker in bed gaan liggen heb ik toch nog goed geslapen! Vandaag gaan we kijken of we een tour kunnen krijgen in de kueba di brua grotten waar vroegen de slaven zich verstopten.

kusjessssssss

• 21 April 2016 - 18:23

Frank:

Hoi Saskia,

Wat leuk om je verslagen te lezen. Mooie foto's. Zoals je weet ben ik helemaal gek van verlaten gebouwen. Dus de foto's van het verlaten Sunset Waters Beach Resort en de foto's van de verlaten vuurtoren (heb ik op internet gezocht) zijn leuk om te zien.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar.

Wij missen je heel erg hier op het terras van Vyssiotski.

Dikke kus.

• 21 April 2016 - 19:20

Opa Gerard En Anette:

Dag lieve Saskia,

Leuk om je verhalen te bundelen.Als je terug komt,kan je alles weer opnieuw beleven.
    Goed opletten in de zon,want voordat je het weet,ben je behoorlijk verbrand.
    Tot ziens in Suri.
    Liefs,opa Gerard en Anettexxx